Pirtin Hautauspalvelun

Case Pirtin Hautauspalvelu:

Mitä teimme: Verkkosivut, Hakukoneoptimointi, Hakusanamainonta

Google-mainonnan tuottamien asiakkaiden määrä parani selvästi

Tavoite: Markkinoilla uudemman hautaustoimiston tunnettuuden ja näkyvyyden kasvattaminen.

Pirtin Hautauspalvelun ja Flain välisen yhteistyön alkaessa Pirtin toiminta oli pyörinyt jo 2 vuotta. Pohja digitaaliselle markkinoinnille löytyi, mutta selkeä tavoitteellinen strategia kuitenkin puuttui. ”Flain auditoinnin kautta selvisi syyt verkkosivujemme huonoon hakukonelöydettävyyteen ja ilmekin kaipasi uudistusta. Googlen hakusanamainontaan olimme panostaneet, mutta sen tuottama tulos tuntui edellisen toimijan osalta heikolta emmekä olleet tyytyväisiä”, kertoo Pirtin Hautauspalvelun Erja Mäkinen. Asiakastyytyväisyys oli kohdallaan, mutta löydettävyys jäi kauemmin markkinoilla olleiden toimistojen varjoon.

Googlen orgaanisessa haussa harppaus kärkituloksiin

Google-näkyvyyden osalta tärkeintä oli saada verkkosivut esille ”hautaustoimisto” -sanalla. Hakusanamainonnan kohdennuksia parantamalla Pirtin Hautauspalvelun mainonta saatiin nopeasti kannattavaksi. Verkkosivujen hakukoneoptimoinnin avulla myös Googlen orgaaniset (mainosten ulkopuoliset) hakutulokset nostettiin ensimmäisten joukkoon. ”Tämä oli huima parannus aiempaan verrattuna ja näkyi nopeasti yhteydenottojen määrän kasvussa”, kertoo Mäkinen.

Yhteydenotosta asiakkaille helpompaa

Verkkosivu-uudistuksella haettiin hakukoneoptimoinnin parantamisen lisäksi uutta freshimpää ilmettä ja selkeämpiä navigointipolkuja käyttäjäystävällisyyden parantamiseksi. Toiminta haluttiin tuoda myös verkossa nykypäivään ja erottua sopivasti kilpailusta. Liikkuvan kuvan hyödyntäminen sivustouudistuksessa istui Pirtin Hautauspalvelun tulevaisuuden visioon ja yhteydenotosta haluttiin tehdä asiakkaille helpompaa.

”Tällaista palvelun kuuluisi aina olla”

”Flain mukaantulon myötä Google-mainonnan tuottama tulos on parantunut selvästi. Etenkin viimeiset kuukaudet ovat olleet todella kiireisiä ja toimistomme on saanut parempaa tunnettuutta. Sivujen uudistuksen ja hakukoneoptimoinnin myötä myös mainosten ulkopuolinen näkyvyys Googlessa on kehittynyt paremmin kuin osasimme odottaa. Uusista sivuistamme voimme olla ylpeitä. Jan on ammattitaitoinen reilu jätkä, jonka kanssa asioista pystyy keskustelemaan suoraan ja kenen sanoihin voi luottaa.”

Erja Mäkinen, Pirtin Hautauspalvelu

  • Laadukkaiden yhteydenottojen määrän lisääntyminen
  • Tulosta tuottava Google-mainonta
  • Ammattitaitoinen verkkosivu-uudistus

Google Adwords tarkoittaa hakusanamainontaa (Search Engine Marketing) Googlen hakutuloksissa. Se on kustannustehokasta ja erinomaisesti kohdennettavissa ostaville asiakkaille, jotka tarvitsevat tarjoamiasi palveluita, mutta eivät tiedä yrityksesi olemassaolosta. Mainonta Googlessa on tehokkain tapa varmistaa yrityksesi näkyvyys heti hakutulosten kärkipaikoilla ja se on myös hyvin mitattavissa.

Suomessa hakuja tehdään 30 miljoonaa päivässä ja maksat vain verkkosivuillesi johtaneista klikeistä eli asiakaskontakteista. Klikkimääriä tärkeämpiä ovat konkreettiset asiakaskontaktit. Ratkaisevaa on mahdollisimman kustannustehokas asiakaskontaktien luominen. Tiedämme miten alasi Google-mainonta toimii ja miten se kannattaa toteuttaa. Käymme kanssasi läpi yrityksesi toiminnan, asiakaskohderyhmät ja tavoitteet ymmärtääksemme mitä tavoitteiden saavuttaminen vaatii. Otamme kokonaisvaltaisen vastuun mainontasi toiminnasta ja kehitämme markkinoinnista saatua dataa analysoimalla sitä jatkuvasti tehokkaammaksi.

 

Miksi maksaa Google-näkyvyydestä?

  1. Google-mainonta on tutkitusti kustannustehokasta oikein toteutettuna.
  2. Mainoksen näkyvyys ei maksa mitään ja kustannuksia koituu vasta kun kontakti on syntynyt.
  3. Olet esillä vain ja ainoastaan ihmisille, jotka ovat oma-aloitteisesti hakeneet tarjoamiasi palveluita/tuotteita ja ovat niiden tarpeessa sillä hetkellä.


Miksi Flai?

  • Markkinointi on investointi, jonka tarkoitus on lisätä myyntiäsi. Tulos ratkaisee.
  • Flain digitaalisen markkinoinnin analyysin perusteella tehtävä digitaalinen markkinointisuunnitelma yrityksesi toiminnasta, palveluista ja asiakkaista takaa vankan pohjan onnistuneelle toteutukselle.
  • Kokemuksemme eri toimialojen lainalaisuuksista sekä ajanhermolla oleva osaamisemme takaa laadukkaan toteutuksen.
  • Pidämme sinut ajan tasalla siitä mitä milloinkin tapahtuu ja teemme aktiivisesti kehitystyötä paremman tuloksen saavuttamiseksi.

YHTEYS

JAN VON SCHANTZ

JAN VON SCHANTZ

DIGITAL MARKETING SPECIALIST / FOUNDER

040 552 8840  I  jan@flai.fi

JAN VON SCHANTZ

DIGITAL MARKETING SPECIALIST / FOUNDER

040 552 8840  I  jan@flai.fi

TARJOUSPYYNTÖ

Voisimmeko olla avuksi? Jätä viesti niin olemme sinuun yhteydessä!
Valitse juuri sinua kiinnostavat palvelut tai jätä yhteydenottopyyntö asiantuntijallemme.

Käsittelemme henkilötietojasi tarjouspyyntöön vastaamiseksi tietosuojaselosteemme mukaisesti.